Σπριντ

Από την άλλη μεριά οι σπριντερ έχουν ανάγκη από την κατάλληλη διατροφή που θα αναδείξει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα όλες τις δυνατότητες του αθλητή.

Πρωτεύοντα χαρακτηριστικά ενός σπριντερ είναι η έκρηξη, η ταχύτητα και η μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου. Ως εκ τούτου οι αθλητές αυτοί θα δώσουν μεγάλη βάση στη μυϊκή ανάπτυξη, κάτι πολύ βασικό στην ταχύτητα, ενώ και το βάρος του αθλητή θα πρέπει να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα αφού το βάρος μειώνει την ταχύτητα. Επομένως η διατροφή του σπρίντερ είναι διαφορετική στην προετοιμασία για κάποιο αγώνα από εκείνη που ακολουθείται τον υπόλοιπο χρόνο.

Οι διατροφικες αναγκες

Η βάση της διατροφής ενός σπρίντερ αποτελείται από πρωτεΐνη (Complete 8), η οποία είναι υπεύθυνη για το χτίσιμο του μυϊκού συστήματος που βοηθάει το σώμα να τρέξει, ενώ παράλληλα και οι υδατάνθρακες (dextrose, maltodextrine) θα παίξουν σοβαρό ρόλο αφού όπως είπαμε είναι η βασική πηγή ενέργειας.
Οι ηλεκτρολύτες (Complete Mineral, ISODRINX) και πολυβιταμίνες (Multi Vitamin) παρέχουν στο σώμα τα κατάλληλα συστατικά για βελτίωση της γενικότερης φυσικής κατάστασης, με ιδιαίτερη έμφαση στον σίδηρο και το ασβέστιο. 

Τροφες


Η καθημερινή διατροφή ενός σπρίντερ αποτελείται από αρκετή πρωτεΐνη, υδατάνθρακα και χαμηλό ποσοστό λίπους κι αυτό γιατί το βάρος του θα πρέπει να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα. Τροφές όπως το στεγνό κόκκινο κρέας και κοτόπουλο, φρούτα, λαχανικά και υδατάνθρακα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.
Για σνακ ανάμεσα στα γεύματα μπορεί να επιλέξει ενεργειακές μπάρες δημητριακών (Voltage bars, Power bike bar) και μπάρες πρωτεΐνης (Protein XXL, Compress CFM bar) καθώς και ενεργειακά τζελ (Enduro Snack).

Ροφηματα

Όπως σε όλα τα αθλήματα έτσι και στους αγώνες ταχύτητας η σωστή ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας. Η αξία του νερού και γενικά των υγρών δεν είναι δυνατό να υποτιμάται. 10-15 λεπτά πριν από μία προπόνηση ή αγώνα ένας σπρίντερ πρέπει να λαμβάνει μια καλή ποσότητα δροσερού – όχι κρύου- νερού.

Μάλιστα όσοι προπονούνται σε ανοιχτά γήπεδα και ειδικά τους ζεστούς μήνες, ο αθλητής θα πρέπει να πίνει μικρές ποσότητες υγρών κάθε 10-15 λεπτά, ενώ και μετά το τέλος της προπόνησης τα υγρά που χάθηκαν πρέπει να αποκατασταθούν. Τα αθλητικά ροφήματα (Isodrinx 750ml, Carbo drink) που περιέχουν υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες βοηθούν τους αθλητές πριν και κατά τη διάρκεια της προπόνησης να ξαναγεμίσει τις αποθήκες γλυκογόνου και να αποκαταστήσει την ισορροπία των υγρών του σώματος.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τα έτοιμα πρωτεϊνικά ροφήματα (Carbo Prot, Protein Drink), τα οποία με εύκολο και απλό τρόπο αυξάνουν την συνολική ποσότητα πρωτεΐνης που λαμβάνει ο αθλητής χωρίς να αυξάνει τις συνολικές θερμίδες του. Όλα αυτά λαμβάνονται με σκοπό την γρήγορη και πιο ολοκληρωμένη αποθεραπεία και προετοιμασία για την επόμενη προπόνηση.

Ασφαλώς κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για έναν αγώνα, οι σπρίντερ καθώς αυξάνουν την ένταση και διάρκεια των προπονήσεων θα πρέπει να αυξάνουν και τις ποσότητες των συμπληρωμάτων διατροφής που έχουν εντάξει στο διαιτολόγιό τους, δίνοντας (την ημέρα της προπόνησης) μεγαλύτερη έμφαση στους σύνθετους υδατάνθρακες και τους ηλεκτρολύτες.

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Αθληση και Υγεια Σπριντ